Известие

Collapse
No announcement yet.

Перката не се включва + още един проблем

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Перката не се включва + още един проблем

    Сигурно има 100 такива въпроса, но не намирам в форума конкретен отговор.Знам, че тук не е автосервиз, но искам мнение от хора които все пак карат като моята кола и знаят за какво става въпрос.Скоро започнах да се заглеждам в градусите на колата и забелязвам следното нещо.В града много рядко стига 90 градуса.Стига до 90, но само след "обилно" каране по тясни и малки улички само на 1-ва и 2-ра скорост.И перката не се включва.От както съм я взел много рядко съм я карал достатъчно, че да загрее както трябва колата.Но в няколкото пъти в които достига 90 градуса не включва перката.Някъде видях, че ако пусна климатика трябва да се включи перката.Пробвах и това, но перката не се включва.Къде да търся проблема ? Термостат може би или се лъжа..

    Другия проблем е следния.Когато колата е студена и я карам на малки обороти.Примерно сменям на 2000 оборота.Като сменя от 1-ва на 2-ра и натисна педала на газта няма никаква реакция от колата.Трябва да върна 1-ва да дам повечко газ и тогава да включа 2-ра.Но и тогава като, че ли колата претропва малко.Не е гладко ускорението.Дали е ламбда сонда ?
    Last edited by Subsense; d.m.y г., 22:25.
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 LPG -ex
    Fiat Tempra 1.6 i.e LPG - 227 000 km - scraped
    Lancia Lybra 2.4 JTD 03' 150 hp

  • #2
    Първоначално публикувано от Subsense Покажи съобщение
    Сигурно има 100 такива въпроса, но не намирам в форума конкретен отговор.Знам, че тук не е автосервиз, но искам мнение от хора които все пак карат като моята кола и знаят за какво става въпрос.Скоро започнах да се заглеждам в градусите на колата и забелязвам следното нещо.В града много рядко стига 90 градуса.Стига до 90, но само след "обилно" каране по тясни и малки улички само на 1-ва и 2-ра скорост.И перката не се включва.От както съм я взел много рядко съм я карал достатъчно, че да загрее както трябва колата.Но в няколкото пъти в които достига 90 градуса не включва перката.Някъде видях, че ако пусна климатика трябва да се включи перката.Пробвах и това, но перката не се включва.Къде да търся проблема ? Термостат може би или се лъжа..

    Другия проблем е следния.Когато колата е студена и я карам на малки обороти.Примерно сменям на 2000 оборота.Като сменя от 1-ва на 2-ра и натисна педала на газта няма никаква реакция от колата.Трябва да върна 1-ва да дам повечко газ и тогава да включа 2-ра.Но и тогава като, че ли колата претропва малко.Не е гладко ускорението.Дали е ламбда сонда ?
    Може. А може и други неща да са.
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Ясно е, че колата си иска доктора Това, което можеш да направиш ти според мен е да си провериш термостата и да огледаш предпазители, кабели и букси около перката. Може и да е нещо очевадно. Ако не става, търсиш диагностик - и да не е в Добрич, Варна не ти е толкова далеч, а там има хора, дето усещат алфите
      ...
      155 1,6 TS 16V `96
      166 2,4 JTD `99
      147 1,9 JTDm 8V `07

      Comment


      • #4
        Премери напрежението на двата извода на мотора на вентилатора спрямо шаси, когато двигателят е загасен и колата не е на контакт. Трябва да има +12V и на двата. Ако ги няма, вероятно е изгорял предпазителя за вентилатора.

        Това, че трудно достига 90 гр. много вероятно се дължи на скапан термостат.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Термостата не го пипай още,перките се включват на 107 градуса мисля.А затова че не ти дърпа най-вероятно е за адаптации,ресет или дебитомера.На сервиз.
          Mercedes W202 - 200kompressor 99'
          Alfa Romeo 156 1.8 16V TS 99' - ex''
          Alfa Romeo 145 1.9JTD 99'

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ludkanar Покажи съобщение
            Термостата не го пипай още,перките се включват на 107 градуса мисля.А затова че не ти дърпа най-вероятно е за адаптации,ресет или дебитомера.На сервиз.
            Дори и това за градусите да е вярно, при включване на климата тая перка май трябва да тръгне А и колата загрява трудно
            ...
            155 1,6 TS 16V `96
            166 2,4 JTD `99
            147 1,9 JTDm 8V `07

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от endeavour Покажи съобщение
              Дори и това за градусите да е вярно, при включване на климата тая перка май трябва да тръгне А и колата загрява трудно
              +1

              Точно така. С пускането на компресора и повишаването на налягането в кондензатора, сработването на съответния контакт на пресостата, трябва да доведе до включване на първата степен, без значение каква е температурата на охлаждащата течност в двигателя.

              Трудното загряване си е дело на термостата.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Благодаря ви за мненията.Скоро сме на доктор
                Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 LPG -ex
                Fiat Tempra 1.6 i.e LPG - 227 000 km - scraped
                Lancia Lybra 2.4 JTD 03' 150 hp

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Subsense Покажи съобщение
                  Благодаря ви за мненията.Скоро сме на доктор
                  При мен не включваше първа скорост на перката.
                  Колата стигаше 100 градуса и тогава се включваше втора скорост и издухваше яко.
                  оказа се някакво нагоряло реленце и сега всичко е наред.

                  Ако колата ти не иска да загрее добре в хладните месеци според мен трябва да смениш термостата.

                  Но както някой горе написа, може и да са много други неща.
                  "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
                  К.М.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщение
                    При мен не включваше първа скорост на перката.
                    Колата стигаше 100 градуса и тогава се включваше втора скорост и издухваше яко.
                    оказа се някакво нагоряло реленце и сега всичко е наред.

                    Ако колата ти не иска да загрее добре в хладните месеци според мен трябва да смениш термостата.

                    Но както някой горе написа, може и да са много други неща.
                    Никога не съм вдигал 100 градуса.Малко над 90 и това е.Стоят си стабилни там.В смисал не варират.Колата е качана на компютър.Ако имаше нещо не наред с перката дали щеше да се покаже.
                    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 LPG -ex
                    Fiat Tempra 1.6 i.e LPG - 227 000 km - scraped
                    Lancia Lybra 2.4 JTD 03' 150 hp

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Subsense Покажи съобщение
                      Никога не съм вдигал 100 градуса.Малко над 90 и това е.Стоят си стабилни там.В смисал не варират.Колата е качана на компютър.Ако имаше нещо не наред с перката дали щеше да се покаже.
                      Когато се прави диагностика, обикновено вентилаторът може да се тества дали работи и на двете скорости.

                      Колега, преди се се мисли за сложните неща, има някои прости действия, които ако се направят, могат да спестят много главоблъсканици, време и пари. Може един изгорял предпазител да стои в основата на проблема с перката. Казах ти да премериш 2 напрежения. Ако не можеш сам, помоли някой да го стори. Доста информация може да се извлече от това просто измерване.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment

                      Working...
                      X